Een merk is juridisch gezien een teken dat de consument in staat stelt waren en/of diensten aan een bepaalde onderneming te verbinden of deze te onderscheiden van gelijksoortige producten. Commercieel gezien echter is een merk voor een ondernemer/producent het medium om zich te identificeren en te onderscheiden van zijn concurrenten. U kunt alle relevante kenmerken van het bewuste merk vastleggen, zoals naam, tekening, logo, verpakking, kleur of lettertype.
Voorbeeld:
Er bestaan zuivere woordmerken, alleen bestaande uit letters, zoals het woordmerk SHELL. Tevens bestaan er zuivere beeldmerken, alleen bestaande uit een beeldelement en geen letters, zoals de schelp van SHELL. Naast zuivere woordmerken en beeldmerken kan een merk ook bestaan uit een combinatie van een woordelement en een beeldelement zoals het woord SHELL in combinatie met de schelp.
Bescherm uw “brands” door deze te registreren. U behoudt niet alleen een voorsprong op uw concurrenten, maar u wapent uw merken bovendien tegen onwettige inbreuk door derden. Noordzij Partners begeleidt u in alle procedures die leiden tot het verkrijgen en in stand houden van uw merkrechten. Natuurlijk vertegenwoordigen wij u bij het nemen van actie tegen inbreuk op uw rechten door derden.
Neem voor meer informatie contact op met ons kantoor, door met één van onze specialisten te bellen +31 (0)20 305 02 20 of door te mailen naar office@noordzijpartners.nl.